2009. május 5., kedd

Nem tartós a Twitter-ezők lelkesedése

Kiderült a Nielsen Online piackutató cég vizsgálatából, hogy az eddig a legnépszerűbb mikroblogoldalnak titulált Twitter hosszú távon nem is annyira kedvelt.


Hamar megunják a blogolást

A látogatottsági adatok szerint a twitterezők 60%-a abbahagyja a posztolást a csatlakozás után egy hónapon belül. „Jelenleg körülbelül 40% azoknak az aránya, akik a csatlakozást követő hónapban is visszatérnek a Twitterre" – mondta David Martin, a Nielsen Online piackutató cég kutatási igazgatója.


3 év alatt 7 millió blogoló

A 140 karakteres bejegyzés-folyammal működő szolgáltatás három éve indult, azóta a legtöbb magára valamit is adó sztár Britney Spearstől Ashton Kutcherig a rabja. A sztárok mellett a nagy hírügynökségek, tévécsatornák, politikusok is használják a Twitter-t, az elnöki kampányban még Barack Obama is. A Twitter nem adja ki, pontosan hány felhasználója van, de a Nielsen Online adatai szerint februárban több mint hét millióan használták a mikroblog-szolgáltatást, tavaly februárban csupán 475 ezren.


Tartósabb a megmaradás a közösségi oldalakon

David Martin szerint más, népszerű közösségi oldalakon, mint a Facebook-on vagy a MySpace-en a megmaradási hajlandóság majdnem kétszerese a Twiterr-ének. A 200 millió felhasználóval büszkélkedő Facebook-on például az új felhasználók 70%-a megmarad. „A Twitter szépen muzsikált az utóbbi hónapokban, de nem lesz képes fenntartani meteorszerű növekedését, ha nem képes megnövelni felhasználói lojalitását" – mondta a Reutersnek David Martin.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése