Ismét a kínaiaké a
főszerep: már a közösségi oldalak világában is előretörtek. A Tencent
jelentése szerint mind a hirdetési bevételt, mind a regisztrálók számát tekintve megelőzi a két óriást, a Facebook-ot és a Myspace-t.
Évi egymilliárd dolláros forgalmat bonyolít
A
Tencent egymilliárdos éves bevétele meghaladja két legnagyobb amerikai közösségi oldal forgalmát is. A becslések szerint a
MySpace 2008. évi forgalma közel 800 millió, a
Facebook-é 250-300 millió volt összesen.
Alkalmazások és játékok filléres kereskedéséből él
Az egymilliárd dolláros forgalomból a hirdetési bevétel mindössze 120 millió. A pénz nagy része mikrotranzakciókból, vagyis fillérekért árult apró kiegészítő programok, grafikai elemek a felhasználók profiloldalaihoz, illetve az oldalról elérhető online játékokhoz kapcsolódó alkalmazásokból jön össze. Ezenkívül mobiltelefonos szolgáltatásaik is sikeresek. A nyugati oldalak közül – akik ugyanezt az üzleti modellt alkalmazzák – a leginkább jövedelmezőbb a
hi5. Bár ők csak évi 25 milliót tudtak összehozni belőle.
A felhasználó-versenyben is felülkerekedett a kínai portálA Tencent a
regisztrálók számában is az élretört: a Facebook 175 millió, míg a MySpace 140 millió regisztrált felhasználót számlál, míg a Tencentre januárban több mint 200 millió felhasználó jelentkezett be. Biztos így is van, de figyelembe kéne venni azt is, hogy Kína népessége meghaladja az 1,3 milliárdot!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése